Kiedy prowadzić monitoring konkurencji?

Analiza poczynań konkurencji już na samym starcie własnej działalności (i chociażby przed jej podjęciem) stanowi ogromną bazę do tworzenia pozycji na rynku. Ustalenie, co robi nasz przeciwnik oraz jakie osiąga przy tym wyniki są solidnymi bazami projektów niejednej spółki.

Zasada o uczeniu się na błędach jest zwłaszcza istotna w świecie biznesu w wypadku przedsiębiorstw, jakie właśnie wkraczają w nieznany dotychczas zakres działalności. Wielokrotnie zdarza się, iż spółki, jakie są długo obecne na rynku sprawdziły częste rozwiązania oraz tymże samym stanowią motywację do oryginalnych, ciekawych projektów. Bazując na ich doświadczeniu oraz naszym nowoczesnym rozwiązaniu, możemy osiągnąć wielki sukces.

Monitoring konkurencji w sieci

W dobie wszechobecnego Internetu, monitoring konkurencji w tym zakresie oraz głębsza jego ocena jest ważną częścią koncepcji biznesowej. Ocenę należałoby więc zacząć od ustalenia reakcji na parę ważnych pytań:
1.Kto jest naszą konkurencją oraz czy jest obecny w sieci?
2.Czy są dostępne w sieci rankingi oraz badania dotyczący konkretnej dziedziny, jakie mogą stanowić element odniesienia?
3.Na którym rynku, naszym lub międzynarodowym, obecni są główni konkurenci?
4.Jakie kanały online konkurencja stosuje do zdobywania klientów?

Posiadając tak istotną ocenę jesteśmy w stanie wszechstronnie spojrzeć na własną pozycję w nawiązaniu do pełnej branży. Łatwiej jest także wskazać te zakresy, w jakich nas nie ma oraz podejmować działania w celu efektywnego zaistnienia.

Jakie narzędzia są potrzebne do prowadzenia monitoringu konkurencji w sieci?

Google Alerts

Darmowe oraz niezwykle modne narzędzie, jakiego proces funkcjonowania oparty jest na właściwym wyborze słów ważnych. Wyszukuje na bazie nazwy firmy, znaku towarowego albo handlowego, klientów, konkurencji, artykułów, nazwy spółki albo nazwisk najistotniejszych osób w spółce. Po stworzeniu właściwego alertu oraz podaniu adresu mailowego, program przekaże raport odnośnie wybranych wcześniej aktywności. Ma możliwość ograniczania badań do konkretnego typu komunikatu, np. wiadomości, obrazów lub dyskusji. Osoba ustawiająca alert musi tylko ustalić częstotliwość, źródła, język, region i typ popularnych wpisów. Potem efekty te są kierowane bezpośrednio na określony adres mailowy.

Brand24

Płatne narzędzie, jakie sprawdzi się doskonale w monitoringu mediów społecznościowych. Wykupując stosowny pakiet użytkownik ma dostęp do opinii na temat szukanych przez siebie instytucji lub artykułów. Udostępnia on także dane na temat wyjątkowo ważnych autorów tekstów odnośnie szukanej frazy. Mechanicznie sprawdza wszelkie wpisy jako negatywne albo pozytywne.

Instytut Monitorowania Mediów

Poszukuje, analizuje oraz archiwizuje komunikaty pojawiające się w mediach prasowych, internetowych, społecznościowych, i chociażby w radio oraz telewizji. Na bazie zgromadzonych informacji określa wartość komunikatów oraz ich dotarcie do czytelników, dzięki czemu konkretna osoba będzie miała dobrze zapisane wszelkie informacje, na bazie jakich wyciągnie wnioski.

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl/