Dlaczego monitoring cen konkurencji jest taki ważny?

Dobrze przemyślana polityka cenowa pozwala nowym podmiotom bardzo szybko zaistnieć na rynku. Otwierając nowe przedsięwzięcie e-commerce możemy stosunkowo łatwo wyróżnić się wśród konkurentów oferując ceny nieznacznie niższe od tych, z jakimi klientem może spotkać się w konkurencyjnych sklepach.

Polityka cenowa – rentowność a konkurencyjność

Tego typu politykę polegającą głównie na konkurowaniu ceną, można oczywiście prowadzić jedynie przez określony okres czasu. Zawsze musimy zwracać uwagę na rentowność całego przedsięwzięcia, niemniej jednak stosując różnego rodzaju promocje i rabaty możemy rozbudować swoją bazę klientów i dużo szybciej odnaleźć swoją niszę rynkową. W takiej sytuacji powinniśmy stale prowadzić monitoring cen konkurencji abyśmy mogli szybko reagować odpowiednimi promocjami i rabatami na podobne akcje przeprowadzane przez naszych rywali.

Czy monitoring cen konkurencji można zlecić na zewnątrz firmy?

Zawsze w sytuacji gdy zastanawiamy się  nad różnego rodzaju usługami dodatkowymi, które mogłyby wspomóc nasze przedsięwzięcia, musimy rozważyć czy bardziej będzie nam się opłacało zatrudnienie kolejnych osób o określonych umiejętnościach czy też prościej, i w dłuższej perspektywie również i taniej, nie będzie zamówić gotowej usługi u podmiotów zewnętrznych. Podobnie jak chociażby w przypadku prowadzenia księgowości tak samo i monitoring cen konkurencji zazwyczaj bardziej opłaca się zlecić firmie wyspecjalizowanej w prowadzeniu tego typu działań. W dłuższej perspektywie takie podejście okazuje się przeważnie najbardziej uzasadnione ekonomicznie.

Sprawdź źródło: https://dealavo.com/en